then this somebody out to be you

Veckan som följde (vecka 16) efter vår härliga helg nere i Jönköping var det full fart med allt. Jobb, plugg och sjukt mycket förberedelser inför tävlingen. Satt uppe och jobbade helt sjukt många timmar för att lyckas svara på de 150 st kinesiska frågorna och sen lära mig dem, herregud. Plus att öva flöjten, fixa talen och den avnliga skolan, plus träning och jonas, blev helt enkelt ingen tid över, ögonen gick i kors. Hann iaf med en överraskningsfest för Ida på lördagen, riktigt trevligt avbrott mitt i allt jobb och plugg. Klämde in en massa träning iaf, behövdes. Under veckan sov jag riktigt dåligt, var så äckligt nervös inför tävlingen.

Sen då (vecka 17) då drog det ihop sig gott folk. Sista spelningen innan tävlingen gick finfint iaf. Blev spöad av camilla på kickboxningen, men lärde mig mycket, i slutet fick hon knappt in ett enda slag. Tuff brutta det där. Bland mina 5 pass som jag körde den här veckan hann jag för en gångs skull med ett av Vladimirs pass, var helt hög på endorfiner när jag hade kört danspasset. Lycka.
Resterande dagar var jag mycket hos Juan Mei som har hjälpt mig så otroligt mycket inför tävlingen, vet inte hur mycket tid hon har lagt ner! Gav henne en fin blomma på torsdagen då vi körde sista genomgången av allt som ett litet tack. Fredagen och lördagen pluggade jag non stop, och snart var det söndag och den stora dagen för Chinese Bridge.

Kom till universitetets aula kvart över nio, och då samlades vi upp och överallt var det kineser som fixade. Lottar drogs och jag var upp 2:a, gissa om jag var nervös? Trots det så var jag ändå glad och exalterad, tyckte det skulle bli roligt, hade ju förberett mig så bra och som ni vet tycker jag ju om att stå på scen, dock är deten helt annan sak att stå och hålla ett kinesiskt tal på 4 min jämfört att dansa och spela teater.
Gick upp på scen med rak rygg, klackar och en söt blus med kavaj och lockat hår. Kände mig riktigt snygg faktiskt och min lärare tyckte jag var superfin och såg proffsig ut. 
Hur som helst så gick det bra i början men sedan så pratade jag lite för fort och tappade en del toner. Var dock nöjd för trodde inte att jag skulle fixa det såpass bra. Var ensam tjej, jag mötte 5 grabbar som hade pluggat bra mycket längre än mig. Fick sämsta poängen, så därför var jag först upp för framträdandet.
Höll mitt lilla tal och sen körde jag låten. En ton skar sig lite men för övrigt lät det jättefint. Denna gång fick jag mycket högre jurypoäng än under talet. Men sen så var det grabbarna, en körde kung fu, en läste en dikt, och tre stycken både sjöng (jättefint) och spelade gura till det. Hamnade inte sist men inte heller först. Jag och A låg nu lika längst ner, och jag fick gå upp först till tredje delen också. Men först var det lunch (försenad lunch från donken) och sen var det gymnasieungdomarna som körde ett tag. Snackade med en massa gulliga kineser som var impade över att jag var med i tävlingen när jag pluggat så lite.

Den tredje delen sög. Fick gå upp först av alla, valde en siffra och fick en text. Hade jag tagit text 4(som en kille gjorde sen) hade jag kunnat många fler tecken, men allt är ju en slump. Kunde hemskt få tecken och vissa försvann i huvudet på mig. Efter tre minuters tyst läsning (på scen inför alla) var jag ju verkligen redo att läsa texten högt och kommentera den. Gick hemskt dåligt och efter sa jag att den avr intressant. Alla började skratta och det gjorde ju jag med men mest för att jag skämmdes. Hade ju kunnat sagt ett lite mer utförligt svar men blev så jävlans nervös. Visade sig att min text handlade om en fyllegubbe som sätter sig i en taxi och börjar ta av sig kläderna för att han tro att han är på sitt hotell, tydligen en rolig historia och här sa jag att den var väldigt intressant! Men vad fan. Hamnade såklart sist, igen!

Så back on the horse, sista ronden. Sen var det dags för 5 frågor av 150. De hade gjort om dem så de var helt annorlunda mot hur de hade sett ut när jag pluggat. Satte 2 av 5, osäker på de jag svarde rätt på, men hade en vag känsla. Fick en fråga vad panda heter på kinesiska, wtf? Jag fick hjärnsläpp. Och kinesen stog i sin glittriga kostym och kollade frågande, no pressure. Men sen, då jävlar. Killarna kunde typ inga frågor. Så jag kom inte sist. Killen som satte flest satte tre. Vi var tre som satte 2 frågor och två satte bara en fråga. Så jävla dålig var jag fan inte! Det här gjorde att jag kom 5 av 6. Och det sjuka är att jag kunde 3 av en killes frågor, tänk om jag valt den siffran. Trodde ju jag definitivt skulle komma sist så att jag slog en som pluggat längre än mig var ju helt underbart! Vid kvart i sex var vi klara, fått en massa fina böcker, diplom och annat skoj. Dock var det inte klart om stipendier så fortfarande vet vi inget, skumt.
Gissa om jag var trött på söndagskvällen, och så gott jag sov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0