pass it off on a better day

Blev lite förkyld under valborg. Solade och skrev en fet text och pluggade under onsdagen. Blev röd som en liten tomat. På kvällen var jag bjuden till hanna på middag, riktigt smarrigt var det: LCHF carbonara med squash pasta. Vi fick sällskap av ida också, skrattade så jag fick ont i magen. Världens härligaste sysslingar, vi är så nära fastän vi är ganska avlägsna släktingar. Men vi kallar alltid varandra kusiner, faktum är att jag är mycket närmre med dem än med mina riktiga kusiner. Vi avrundade kvällen med ansiktsmask, helt underbart för min solbrända hy.

I torsdags var det skolan som gällde. Stannade kvar för att få hjälp med en annan ansökan om stipendie. Ska nämligen få hjälp av min första lärare som jag hade på SU nu när jag började i våras. Vill inte gå in på för mycket detaljer men det är en enorm chans. Det som krävs för denna ansökan är extremt mycket och jag har avrit tokstressad och fixat hur mycket som helst onsdag, torsdag och fredag. Allt ska in den 10 maj.

I torsdags ringde jag halva stockholms kliniker för att få en tid för hälsoundersökningen som behövs. Enda grejen var ju att den behövde göras på fredagen och jag behövde provsvaren senast tisdag. På alla ställen är det ju väntetid och sen så brukar det ta minst en vecka att få tillbaka provsvaren. Ringde hemskt många surkärringar, herregud vilka skator som sitter på vissa ställen. Efter att ha åkt till en klinik som ville se vilka prover som behövdes blev jag lotsad vidare till citykliniken. Jag ringde dit och fick prata med en jättegullig tant som fixade in en tid direkt så att allt skulle kunna skickas till labbet och så att jag skulle få svaren till tisdag.
Efter allt detta var det hem och skriva fort som fan, stressade sönder hela torsdagen men hann precis till boxningen. Det var helt underbart att få träna efter den hemska dagen.
Så på fredagsmorgonen åkte jag in och blev så väl mottagen och vi gjorde allt från ekg, massa blodprover för att kolla bla aids och blodkroppar och massssssa. Det enda som är kvar nu är lungröntgen och att få svaren, sen kan allt skickas iväg. Har iof en hel del kvar att fixa vad gäller dokument och så men det har jag koll på. Sprang iväg till jobbet efetr besöket hos doktorn och jobbade 4 timmar på fiket sen.

Blev överraskad av världens underbaraste älskling sen på kvällen. Fick en jättevacker orkideé och han pysslade om mig hela kvällen. Allt för att han bara ville se mig glad, förstår ni hur lyckligt lottad jag är? Älskar honom så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0