wrapped in the warmth of you

Efter vår härliga vecka i Turkiet var jag inte så pigg, fick lite problem med öronen men det lasig snabbt. Hoppade in för frida som var på Hultan efter en vilodag hemma då jag knappt orkade prata med en kotte. Jobbade tors-lör. Fyllde år på fredagen och fick en massa fina gratulationer och vackra blombuketter av killarna på jobbet, Eve som överraskade mig, mamma& pappa, lillebror och min älskling. Firade enkelt hemma med familjen och jonas, eller oskar drog och stannade inte ens på middagen men han grattade och gav mig blommor. Jobbade dagen efter så blev lugnt, ville inte göra en stor grej av det så det var perfekt. Fick fina presenter också, mestadels pengar vilket uppskattades!
På lördagen efter jobbet så kom eve och så käkade vi en smarrig middag, drack lite bubbel och sen så blev det en ganska spontan utgång till F12. Rolig kväll med en del dans men som vanligt blir det ju smockfullt med folk där. Dock råkade jag nocka eves söta lilla näsa och vi blev inte alltför långdragna. På vägen hem mådde vi inte så bra, båda fick helt sjukt ont i magen, kanske att vi åt eller drack något halvfräscht, vem vet? Lyckad kväll iaf!

I början av förra veckan så åkte jag och jonas ut till adelsö. Blev två dagar och en natt där. Jonas klippte gräset, jag läste, vi myste, grillade och tog promenader. Men tiden gick alldeles för fort och sen blev det att jobba på glitter torsdag, midsommarafton och sen på söndagen igen. Riktigt lugna dagar men allt har gått bra, börjar komma in i allt ordentligt nu så det känns kul.

Midsommarafton var riktigt trevlig, jag jobbade (helt dött, stängde vid 2 och kom iväg fort som fan) och sen på kvällen så firade vi Jonas mamma som fyllde år. Vi åt sill, grillade och hade det roligt som alltid. Och vilken smarrig tårta Marie hade gjort! Lite senare så sprang vi över ett tag till grabbarna som firade hos Lelle. Alltid kul att träffa boysen, men vi drog redan vid tolv då Jonas började tidigt dagen efter.

Nu har jag blivit riktigt jäkla dunderförkyld. Började i söndags innan jobbet med halsont som på kvällen gick över i jätteont i halsen, öron, huvud, rygg och frös som bara den. Frös och svettades hela natten men mådde bättre igår när jag skulle till tandläkaren. Åkte dit i ösregnet, hämtade blekningen och kom till slut hem som en dränkt katt. Väl hemma igår mådde jag hemskt dåligt igen. Sov, drack en massa te, sov lite till och drack mer te. Usch och fy säger jag bara. Men som tur är är jag sällan sjuk mer än 3 dagar och imorse mådde jag tusen gånger bättre! Har varit och hämtat mitt nya pass, ätit lunch med mamma och pappa, hjälpt till att storhandla och bäddat rent och städat mitt rum. Nu känner jag mig bara lite förkyld. Stor förbättring! Vilket är bra för nu ska jag jobba fem dagar i rad på glitter from imorgon. Strax kommer min älskling, längtat hela dagen. Bara en natt ifrån honom är jobbig. Over and out.





Hur söt kan man bli?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0