what a day

Efter att ha jobbat sju dagar i sträck var jag inte lite trött igår. Under veckan har jag fått in fyra träningspass, trots att jag har haft grymt ont i min vänstra fot i ett par dagar, som tur är känns det bättre nu. Hade världens mysigaste torsdag med jonas, han hade pluggat klart inför tentan och vi myste och pussades hela tiden. Han satte faktiskt nytt pussrekord, 230! Så himla fin min jonas. Fredagen var sjukt stressig, kort sagt.

 Drog hem till jonas efter jobbet igår där grabbarna satt och drack öl. Bakfulla och trötta var de från fredagens fest (som jag var duktig nog att låta bli, eftersom jag jobbade på lördagen) fick jag massa komplimanger från boysen när jag kom nerför trappan i sotade ögon och glasögon. De tycker jag ser ut som en het sekreterare, hehe mitt nya namn på wordfeud, låter inte så jäklans bra som det gjorde lördags kväll. Kvällen var rolig och vi körde en del öllekar med en massa skratt. Man har alltid roligt med dom, när man väl träffas igen så inser man att man har saknat dem.
 
Klockan ringde tidigt imorse när min älskling skulle till jobbet så åkte med honom till vällingby där jag tog en prommis hem. Åt en god frukost och läste tidningen länge. Städade sedan hela huset och tvättade, har varit riktigt produktiv idag.
Satte mig ute i solen och läste ett tag och vid ett svängde mickan förbi på lunch och vi satt ute på balkongen och drack te, åt bakelser och bara umgicks och skrattade. Superhärlig eftermiddag, gick sedan ut på en prommis i solen och bara njöt, höstfärgerna börjar verkligen komma fram nu. Pratade med mina fina tjejer sara och eve på vägen.
Vet ni vad som hände när jag kom hem, något som inte hänt på alldeles för länge? Jag spelade faktiskt flöjt, var helt ensam i hela huset och kände att jag fick passa på. Spelade och spelade, tills mamma och pappa kom hem. Då var magin liksom borta. Har de senaste åren haft väldigt svårt att spela inför andra, bara för min lärare går det bra. Det var iaf riktigt roligt. Får se vad sylvia säger imorgon om mitt övande.

Det var min vecka och helg, har haft världens skönaste söndag. Nu väntar en av mina favvofilmer och en kopp chai. Herregud, åker till Rom på fredag. Helt galet underbart. Love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0