i just came to say

Kära dagbok, long time no see! Nu måste du ju undra vad jag har gjort eftersom jag inte har skrivit på så länge. Nåväl, förra veckan var fullproppad med roliga grejer. Stressade i onsdags iväg till disas mottagning efter jobbet, mne hann i precis lagom tid.  Solen sken i trädgården när jag träffade hela hennes familj, släkt och vänner igen efter flera år och studenten själv var så himla fin. Efter en massa mingel, skumpa, mat, lite mer vin och skratt dök en massa bilder på mig och disa från våran värsta fjortistid ihop upp på bildspelet, skrattade så mycket. Efter en väldans trevlig mottagning bestämde jag migi i sista sekund att hänga med ut på studentskivan, men duktig flicka som jag var drack jag inget mer ute på krogen, inte för att det behövdes direkt. Missade självklart bussen så min planerade kväll blev inte så planerad med andra ord.

Var hemma först halv 4, steg upp en och en halv timme senare, klockan fem. Sliten var jag med andra ord men körde på, hade häcken full hela torsdagen så hade inte tid att vara trött. När jag berättade senare på eftermiddagen för min chef trodde han inte på mig eftersom jag hade varit så bra hela dagen, duktig tjej. Hann hem till danne och sara för att låna deras dusch och sen bar det av till killarnas lillkusin ammandas studentmottagning. Även denna mottagning var supertrevlig men var hemma i sängen till tolv med älsklingen.

Försov mig såklart sista dagen innan semestern, men hann precis tills jag började. Det syntes dock mer att jag var sliten, men mycket kaffe och koffeintablett gjorde susen eftersom fredagen också var överlamrad med beställningar.
Såååå i fredags var min sista dag, så nu väntar 7 veckors semester, den ni!
Kunde självklart inte fira min nyvunna frihet än på ett bättre sätt än med jasmina, blev middag och en liten utgång på terassen. Riktigt riktigt bra kväll med snyggingen.

I lördags blev det att assistera mamma eftersom vi hade min 20 årsmiddag för släkten på lördagskvällen. Blev en tur för att hämta lite bröd hos de duktiga spångakondis tjejerna och en tur till mitt eget kondis där bagaren hade gjort en jättefin tårta till mig, beställde egentligen bara e n vanlig jordgubbstårta men den här hade extra allt, superfin, kanske för att han tycker jag har snygg rumpa vem vet? Nej men han vill göra extra sa han faktiskt, vår knäppa bagare.
Därefter rullade min moster och morbror ner från landet, bara för att fira mig, bästa presenten man kan få. Sen kom även jonas familj och så drog middagen igång, fick massa fina presenter och mamma hade gjort grym mat och kvällen slutade med att jag, sara och maja racade nerför trappan på min madrass. Blev en lugn söndag med sovmorgon, lite träning som slutade hemma hos jonas.

Så kära dagbok, en lång updatering om vad som hände förra veckan. Hej svej leverpastej. Snodde berits bild också, ja Berit, inte jasmina.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0