somewhere down in the ocean

Blev en lång powerwalk med linda i den varma sommarkvällen, riktigt mysigt och roligt att träffa henne igen. Ni vet när man träffar folk som har kännt en sedan barnsben, det blir lite som att man är liten igen. Så var det i fredags, hade tänkt ta det lugnt men hade så mycket myror i brallan, solen sken och humöret var på topp så ringde disa som självklart blev lika pepp som mig. Fixade mig snabbt och mötte upp bruden för en natt på stan, och vi hade så himla roligt, kändes som att man var fjorton igen. Typ de fnittrigaste småtjejerna med mycket smink men samtidigt de grabbiga kaxiga tjejerna som rapar och drar bajsskämt. Barnsligt enligt vissa men hemkt kul enligt mig. Vi drog till sommar för att möta upp o&a, men träffade där halva blackan, blev nästan lite som en reunion. En härlig kväll som slutade alldeles lagom i tid också.
Mådde som jag förtjänade i lördags, solade  och somnade i solen, så att man mådde ännu bättre och käkade brunch med brorsan. Kollade sedan på jonas fotbollsmatch, blev en mysig hemmakväll och igår solade jag på hans underbara terass med utsikt över vattnet för att sedan bege mig hemåt framåt eftermiddagen.

Visst är man alltid sig själv med alla sina vänner, men alla vänner känner en inte på samma sätt, man har delat så mycket olika erfarenheter, i olika skeden i livet. Alla plockar fram olika drag i ens personlighet har jag tänkt extra mycket på sistone. Kanske för att det finns så mycket i en person, saker som skett och minnen som man växt bort ifrån, förträngt eller glömt bort. Man utvecklas hela tiden och sådant som var viktigt förr betyder plötsligt ingenting längre medans andra saker helt plötligt blivit centrala. Fick helt plötsligt en konstig känsla, en överväldigande känsla. Vi vet inte vad som kommer hända, allt är möjligt. Det är bara att följa med, vara i nuet och njuta av tillvaron, ingen dag är den andra lik.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0