Where I can do no harm

Ibland får man vara seg och vrida och vända på vad man vill göra. Man får vara inne hela dagen, ta det som det kommer, dricka te och mysa under filten. Skippa träning och promenaden, vara lite lat, för det är precis det jag är idag. Vaknade runt nio snåret, låg och drog mig till tio halv elva, myste och busade med älsklingen, somnade av och till, men var så hungrig att till slut var jag tvungen att gå upp. Jag är verkligen skalman. Myste lite mer, klippte jonas, läste, färgade majas hår brunt och åt lunch. Läste lite mer och sen fick jag skjuts hem av jonas snälla mamma.
Så här är jag, hemma och seg. Fast ändå inte. Har varit lugna veckor nu i början på januari, fast ändån inte. Har fullt upp på veckodagarna, jobbar, tränar och en massa ärenden hela tiden, mycket som ska göras i början av det nya året. Så på helgerna har jag inte bokat in särskilt mycket utan istället tagit det som det kommit, ja eller försökt göra så. När det är så mycket på vardagarna behöver jag få göra precis det jag känner för på helgen. Och fan vad jag mår bra av att vara mer i nuet, ta det som det kommer. Har nog behövt ladda batterierna med träning och lugna kvällar. Ikväll ser jag fram emot att se en favoritfilm och äta god middag med familjen men är samtidigt taggad som bara den för spinningpass imorgon bitti. Nästa fredag blir det middag och utgång med hela gänget från skolan, ska bli så roligt att dansa loss med de galningarna igen. Nej nu ska jag hämta brorsan. Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0