Skrattandes sprang vi nerför gatan

Vaknade fredag morgon med rejäl halsont men pimplade te hela dagen och kämpade mot tröttheten. Fick jobba över rejält men fick iaf skjuts hem. Drog på mig lite andra kläder och begav mig mot sara. Fixade oss och fick skjuts av hennes mycket snälla pappa och vi tajmade tuben perfekt! En liten drink och vi hamnade på vårat lilla dumplingställe, åååååååh vad gott det var. Efter det svängde vi in på en pub med blandat folk och njöt av en mycket god öl och pratade ännu mer skit. Bestämde oss för att bege oss till ett ställe vi hängde på i somras för en till öl, blev dock två. Glada, snygga och taggade började vi promenera mot klubben som låg i närheten. Vi hann inte långt innan vi blev medbjudna på en skön förfest i en lägenhet ovanför oss. Innan jag ens hunnit tänka tackade sara ja och vi hängde med. Var ju inte riktigt som den beskrivits, det var tio grabbar i en soffa med massa bärs som ville att vi skulle festa med dem. Vi tog en öl och ursäktade oss lite fint med att vi var tvungna att sticka till stället. Enligt grabbarna var det bara en massa gubbsnopp dit vi skulle, gubbsnopp skrek dom när vi stängde dörren. Skrattandes sprang vi nerför gatan, vi sprang och sprang, skrattade, folk flyttade sig ur vägen, åh det var så härligt.

Blev en del avstickare innan vi nådde vårat mål, tog en stund att komma in och köa för jackorna men oj vad kul det var i kön. En massa sköna gäng med härliga människor gjorde att det kändes som fem minuter. Sara aka Veronica Maggio och Viktoria aka Helena af Sandberg, festade med en massa kändisar. Hela stället gungade och vi dansade, dansade och dansade. När rebecca och fiona drog igång var det som om hela huset skulle explodera, tjejerna kan verkligen få ett dansgolv att gunga, inte sista gången jag drar dit kan jag ju säga. I dimman ringde ogge och snart var både han och andreas där, riktigt roligt. Vi dansade och dansade tills kläderna var helt blöta av svett, trängdes med en del galna fans och så dansade vi lite till. Begav oss därifrån strax innan stängning med grabbarna, sara gjorde världens vurpa och skadeglad som jag är kunde jag inget annat än att gapskratta. Men rätt åt mig gjorde jag en ännu större vurpa på exakt samma ställe, det skulle jag ha ba. Blev fyllekäk med mer flams och skratt innan vi tajmade tuben med en minut. Hemma runt halv fem med en så värd taxitur från vby tillsammans med sara. Helt klart en av de bästa kvällarna jag haft.

Lördagsmorgonen lät jag som en liten kråka, men hade världens glädjerus från natten. Var inte särskilt bakis vilket var skönt. Min harmoni stördes pga av en grej och jag kände mig plötsligt väldigt nere precis innan jag träffade saman, men skakade av mig det. En rolig fika med pratprat och prat och sen lite shopping på det gjorde att jag kom i balans igen, härligt. Tråkigt att man hinner ses så sällan. Rullade hemåt, handlade lite och sen blev det familjemiddag a mi casa med jonas. Killen hade varit hemma halv sju på morgonen så han var lika trött som mig, så vi däckade tidigt.

Nu är det söndagsförmiddag och jag har redan hunnit en massa. Städat, sorterat och grejat, småplock ni vet. Vågar inte träna idag med min förkylning, då kanske den släpper lite snabbare, typ imorgon vore bra. Tänkte rå om mig själv lite idag, kolla Eat, Pray and Love och dricka mitt goda blåbärste och sen i eftermiddag ta en promenix till hässelby för att hjälpa jonas städa mottagningen som jobbar på fiket idag. Så har min helg sett ut. En riktigt grym helg. Tack oskar för att du fixade till min blogg lite! Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0