Africa

Hej hopp! Är grymt taggad, har precis anmält mig till ett afrikanskt danspass på gymmet! Att dansa är bland det roligaste jag vet, kroppen blir fri och man kan göra allt, kroppen svävar. Det enda som finns är takten som bultar i hela kroppen, resten är upp till dig. Afrikansk dans ger en sån otrolig frihetskänsla, finns inget rätt eller fel. Är det något jag ångrar, så är det att jag slutade dansa så tidigt. Men tur är det att man kan ta dansaren från dansen, men aldrig dansen ifrån dansaren. Eller hur man nu säger. Endag ska jag åka till Afrika, se savannerna, lära mig riktig afrikansk dans i avlägsna byar. En av många drömmar.

 I höst har jag och Aggie snackat om att börja gå och dansa riktig afrikansk dans, med trummor och allt i stan. Men man vet ju inte hur de blir, jobbar man osv? Det ska nog ordna sig, men svårt att bestämma med träningen. Har ju ett nytt träningskort på Worldclass i Alvik som jag fick från världens skönaste chefer från fiket där jag jobbar extra. Kör kickboxning två gånger i veckan och älskar det, svårt att få in dansen också, de är ju en annan grej att köra på gymmet, lättare eftersom man kan göra det när man vill, men vad fan, i höst ska jag göra precis vad jag vill, allt och inget. Dans ska iaf bli en prioritet, man kan ju köra de en gång i veckan alla fall. Blir lycklig och det bara sprudlar i hela kroppen efter ett sånt pass, så längtar! Ska se Eclipse med brorsan efter träningen, gosh vilken underbar dag!

Mickan ringde nyss och bjöd mig på lunch på sin veranda, och vad serveras om inte Balkanbiffar? Mums!

Ciao


Kommentarer
Postat av: mickan

tummen upp för din blogg stumpan!

2010-07-21 @ 09:10:58
URL: http://obsessedwithme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0