Håller andan i språnget

Hemma igen efter tre underbara veckor i Hälsingland, där jag spenderat alla mina barndoms somrar. Första veckan var det intensiv vecka på körskolan och då bodde jag hos min underbara moster och morbror i Bollnäs. Lättast så eftersom stugan ligger två mil utanför i Alfta. Två körlektioner per dag, goda middagar och härliga
kvällar på balkongen med massa skitsnack.
Andra veckan var jag i stugan med familjen, blev så äckligt allergisk att mina ögon såg ut som en knarkares, röda och uppsvullna, näsan rinnande och arg som ett bi. Med mitt dåliga humör och min bulle på huvet fick jag istället nicknamet Lilla My. Jag pluggade, körde, solade, åt jordgubbar och avreagerade mig med svettiga powerwalks. Skönt. Hängde med familjen, hjälpte till att bygga ett hus.
Tredje veckan kom världens finaste pojkvän Jonas upp, visade honom badet vid forsen fem minuter bort som varit en gömd pärla tidigare, vi solade, badade, shoppade och åt ännu mer jordgubbar. Sen bar det iväg hem igen!

Död Vickan tackade nej till två fester och en utgång fredag kväll, men slog klackarna i taket lördag natt med Jannica och Mickan istället efter en härlig dag hos Jonas. Lagade wok till tjejerna, satt på balkongen och snackade skit, och sen bar det iväg. Söndagen spenderades till största del i sängen, sen kom söta syssling Ida hit till mig och Oskar, åt god mat, satt på balkongen större delen av kvällen och skrattade så man nästan grät. Gör alltid det med den tjejen. Nu skiner solen och ska väl bege mig ut och bränna lite. Först frukost, adios!



Skärså



Jag och brorsan






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0