Ett gott nytt jul

Vaknade en kvart innan klockan ringde, utsövd och varm. Hade en härlig lugn morgon och promenerade för en gångs skull i solsken till jobbet med fågelkvitter. Vi var 7 barn och 7 vuxna idag, busade och skojade hela dagen. Byggde snöskulpturer, spela gitarr och kom på snuskiga rim. Dagen gick superfort och att ha stängningen idag var inte jobbig om man säger så. Sista timmen helt själv med en jätterolig tjej och låste halv 5, perfekt! Allt är klart för imorgon så jag bara slappar. Helt underbart, det är till och med lugnt här hemma. Vad har hänt? Jo päronen har varit lediga ett tag så allt är i princip klart här hemma med. Julefrid! Ikväll ska jag inte missa The holiday, just love it! Imorgon är det ju julafton också, åh vad jag älskar denna dag! Blir först en morgonsväng till Jonas pappa, sen kommer min släkt ner och då blir det firande hela dagen och kvälla hos oss. Efter det blir det en sen kvällsvisit hemma hos jonas mamma.

Julstämning och massa nära och kära med god mat, helt klart en av årets bästa dagar. Om inte den bästa? Juste jag frågade vem som skulle vara tomte i år, och fick ett snabbt och självklart svar: "Du så klart?! Du gjorde ju ett så bra jobb förra året." Värmde ju, lite roligt med tanken på att jag och moster Mia bestämde i dimman förra julafton när jag gjorde min första stand in som tomte att det vore roligt om tomten vore en homosexuell transvestit. Så på med leopardscarf och skyhöga röda sidenpumps bar det av uppför trappan och jag fjollade loss mig totalt och berättade om hur tomtemor kommit på mig och Rudolf i stallet osv. Blev väldigt många skratt och min lillkusin tyckte nog jag gick lite över gränsen när tomtefar flörtade loss med honom. Så får se vad vi hittar på i år. God Jul!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0