I am never groing up

    Vaknade tidigt igår och imorse, utvilad. Igår blev det en runda på stan med mia men vi hittade inget särskilt, tobbe hade bakat gott foccacia bröd, vi lagade god middag, snackade skit på balkongen och såg en rolig film. Life is good. Fick höra historier om mormor och morfar och vi pratade mycket om var jag är i livet just nu. Jag har tagit studenten, hela sommaren har jag satsat på körkortet, mitt eget sommarjobb har jag sett det som. Snart är det förhoppningsvis taget, så nu vill jag börja jobba. Jobbar extra på helger så jag reder mig bra, söker för fullt nu för något mer. Men ordnar det sig inte finns det ett deltidsställe jag alltid kan börja på.
     Så jag har en back up plan, har haft den sen i våras. Har en del stora och viktiga val som måste tas i vår, men det är i vår. Jag har ingen press, inte ens från mig själv. Jag har min back up plan. Det är nog därför jag har varit så cool och lugn den här sommaren, allt ordnar sig. Varje år har man haft skolan att komma tillbaka till, varje år har man jobbat och stressat för att prestera. Men nu, nu kan jag bara göra det jag vill. Och det är precis vad jag gör. Så här lugn har jag nog inte varit sen jag gick i 4:an, visst tänker ni säkert men det är sant. Ända sedan jag var liten har jag kännt enorm press och stressat upp mig, men det är bra med ett break, att få vara ifred och tänka en längre tid. Förr hade jag stressat upp mig och haft magkatarr över att vara så oviss om framtiden, planeringsfreak som jag är. Men inte nu, nu ordnar sig allt. Kanske barnet i mig har vaknat.
     Idag lyser solen och det är redan 22 grader, vi ska upp till graven och stugan en sväng, så jag hoppas solen håller i sig så att det blir någon soltimme eller två. Har inga bra bilder här på den här datorn på hur det är här uppe, ska försöka ta lite bilder idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0